Jestli byl vždy Tranabt legendou dvoutaktního motoru, nyní bude legendou elektromotorů. Trabant chysta po dvaceti letech renesanci a to s moderními technologiemi.
Nový Trabant má s tím starým shodné tak možné jméno a tak trochu design. Ten vychází z legendárního kombíku.
Roztomilý vůz je ale nabit tou nejmodernější technikou včetně Li-ion baterií.
Ano, čtete dobře, nový trabi je elektromobil. Přední nápravu roztáčí elektromotor o výkonu 45 kW, tedy 61 koní. Baterie ho zvládnou živit na trase dlouhé 160 kilometrů, ovšem rychlostí maximálně 120 km/h.
Retro legendu bude možné nabíjet z klasické zásuvky na 230 V, to potrvá nabíjení 8 hodin, kdo chce ale být rychlejší, napíche tráboše do zásuvky na 380 V, potom se celý proces zrychlí na slušné dvě hodiny.
Další šťáva přiteče z fotovoltaických panelů na střeše, ty slouží k napájení palubních přístrojů, topení a podobných systémů.
Retro ekomobil je téměř čtyři metry dlouhý, pojme pět pasažérů, jedním z nich ale musí být dítě, které bude sedět uprostřed. Vývojáři si hráli i s detaily, například to, co v elektromobilu supluje řadící páku je umístěno opět pod volantem, palubní desta je minimalistická a rozložením přibližně odpovídá starému Trabantu 601.
Výroba začne v roce 2012, ovšem pod jednou podmínkou. Vývojáři potřebují sehnat investora.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?