Jestli byl vždy Tranabt legendou dvoutaktního motoru, nyní bude legendou elektromotorů. Trabant chysta po dvaceti letech renesanci a to s moderními technologiemi.
Nový Trabant má s tím starým shodné tak možné jméno a tak trochu design. Ten vychází z legendárního kombíku.
Roztomilý vůz je ale nabit tou nejmodernější technikou včetně Li-ion baterií.
Ano, čtete dobře, nový trabi je elektromobil. Přední nápravu roztáčí elektromotor o výkonu 45 kW, tedy 61 koní. Baterie ho zvládnou živit na trase dlouhé 160 kilometrů, ovšem rychlostí maximálně 120 km/h.
Retro legendu bude možné nabíjet z klasické zásuvky na 230 V, to potrvá nabíjení 8 hodin, kdo chce ale být rychlejší, napíche tráboše do zásuvky na 380 V, potom se celý proces zrychlí na slušné dvě hodiny.
Další šťáva přiteče z fotovoltaických panelů na střeše, ty slouží k napájení palubních přístrojů, topení a podobných systémů.
Retro ekomobil je téměř čtyři metry dlouhý, pojme pět pasažérů, jedním z nich ale musí být dítě, které bude sedět uprostřed. Vývojáři si hráli i s detaily, například to, co v elektromobilu supluje řadící páku je umístěno opět pod volantem, palubní desta je minimalistická a rozložením přibližně odpovídá starému Trabantu 601.
Výroba začne v roce 2012, ovšem pod jednou podmínkou. Vývojáři potřebují sehnat investora.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.