Ve vývojových dílnách Renaultu museli mít před Frankfurtem opravdu napilno. Ukázaly se zde totiž hned čtyři koncepty s elektrickým pohonem.
První z nich, Renault Fluence, jsme si již představili v samostatném článku, podívejte se proto na Renault Fluence Zero Emissions Concept - beze smradu.
Ovšem ani další tři nejsou bez zajímavosti, proto se na ně postupně podíváme. A začneme od toho nejmenšího.
Renault Twizy ZE je koncept malého městského vozítka budoucnosti. Je určen jen pro dva pasažéry, kterým nabídne svezení v zajímavé prosklené kouli. Výkon je sice jen 15 kilowatt, tedy dvacet a půl koně, jenže vzhledem k muší hmotnosti (něco přes 4 metráky) při délce 2,3 metru by to mělo stačit. Městské přibližovadlo dokáže jet maximální rychlosti 75 km/h. Maximální délka trasy na jedno nabití je 100 kilometrů.
V tiskové zprávě mne nejvíc překvapila zmínka o tom, že podobné vozítko bude do roku 2011 na trhu. Tak to jsem velmi zvědav.
Třetím představeným konceptem je Renault Kangoo ZE. Je založen na zkráceném modelu Kanggo BeBop a je dlouhý necelé čtyři metry. Jeho pohonné ústrojí je velmi podobné tomu v modelu Fluence, tedy nabídne výkon 95 koní a točivý moment 226 Nm, jeho baterie mají stejné možnosti ultrarychlého nabíjení jako u Fluence.
Maximální rychlost bezemisního Kangoo je 130 km/h a na jedno nabití dokáže ujet až 160 kilometrů. Podle Renaultu je to dobrý předobraz budoucího městského užitkového vozu.
Renault Zoe ZE je o něco větší než Kanggo, na délku má 4 metry a 10 centimetrů. Využívá stejného pohonného ústrojí jako Kangoo, výkon je tedy 95 koní a baterie lze opět nabíjet během tří minut.
Kupé o něco větší než Clio a o něco menší než Mégane dosáhne maximální rychlosti 140 km/h. Po překročení 90 km/h se navíc vzadu vysune spoiler, který zlepší aerodynamické vlastnosti vozu ve vyšších rychlostech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?