Ve vývojových dílnách Renaultu museli mít před Frankfurtem opravdu napilno. Ukázaly se zde totiž hned čtyři koncepty s elektrickým pohonem.
První z nich, Renault Fluence, jsme si již představili v samostatném článku, podívejte se proto na Renault Fluence Zero Emissions Concept - beze smradu.
Ovšem ani další tři nejsou bez zajímavosti, proto se na ně postupně podíváme. A začneme od toho nejmenšího.
Renault Twizy ZE je koncept malého městského vozítka budoucnosti. Je určen jen pro dva pasažéry, kterým nabídne svezení v zajímavé prosklené kouli. Výkon je sice jen 15 kilowatt, tedy dvacet a půl koně, jenže vzhledem k muší hmotnosti (něco přes 4 metráky) při délce 2,3 metru by to mělo stačit. Městské přibližovadlo dokáže jet maximální rychlosti 75 km/h. Maximální délka trasy na jedno nabití je 100 kilometrů.
V tiskové zprávě mne nejvíc překvapila zmínka o tom, že podobné vozítko bude do roku 2011 na trhu. Tak to jsem velmi zvědav.
Třetím představeným konceptem je Renault Kangoo ZE. Je založen na zkráceném modelu Kanggo BeBop a je dlouhý necelé čtyři metry. Jeho pohonné ústrojí je velmi podobné tomu v modelu Fluence, tedy nabídne výkon 95 koní a točivý moment 226 Nm, jeho baterie mají stejné možnosti ultrarychlého nabíjení jako u Fluence.
Maximální rychlost bezemisního Kangoo je 130 km/h a na jedno nabití dokáže ujet až 160 kilometrů. Podle Renaultu je to dobrý předobraz budoucího městského užitkového vozu.
Renault Zoe ZE je o něco větší než Kanggo, na délku má 4 metry a 10 centimetrů. Využívá stejného pohonného ústrojí jako Kangoo, výkon je tedy 95 koní a baterie lze opět nabíjet během tří minut.
Kupé o něco větší než Clio a o něco menší než Mégane dosáhne maximální rychlosti 140 km/h. Po překročení 90 km/h se navíc vzadu vysune spoiler, který zlepší aerodynamické vlastnosti vozu ve vyšších rychlostech.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?