FRANKFURT: Renault představil hned čtyři elektrokoncepty

Marek Litzman, 16. září 2009, 11:55 Google+

Ve vývojových dílnách Renaultu museli mít před Frankfurtem opravdu napilno. Ukázaly se zde totiž hned čtyři koncepty s elektrickým pohonem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kangoo ZE

Kangoo ZE | foto: Renault

Sdílejte článek

První z nich, Renault Fluence, jsme si již představili v samostatném článku, podívejte se proto na Renault Fluence Zero Emissions Concept - beze smradu.

Ovšem ani další tři nejsou bez zajímavosti, proto se na ně postupně podíváme. A začneme od toho nejmenšího.

Renault Twizy ZE je koncept malého městského vozítka budoucnosti. Je určen jen pro dva pasažéry, kterým nabídne svezení v zajímavé prosklené kouli. Výkon je sice jen 15 kilowatt, tedy dvacet a půl koně, jenže vzhledem k muší hmotnosti (něco přes 4 metráky) při délce 2,3 metru by to mělo stačit. Městské přibližovadlo dokáže jet maximální rychlosti 75 km/h. Maximální délka trasy na jedno nabití je 100 kilometrů.

V tiskové zprávě mne nejvíc překvapila zmínka o tom, že podobné vozítko bude do roku 2011 na trhu. Tak to jsem velmi zvědav.

Třetím představeným konceptem je Renault Kangoo ZE. Je založen na zkráceném modelu Kanggo BeBop a je dlouhý necelé čtyři metry. Jeho pohonné ústrojí je velmi podobné tomu v modelu Fluence, tedy nabídne výkon 95 koní a točivý moment 226 Nm, jeho baterie mají stejné možnosti ultrarychlého nabíjení jako u Fluence.

Maximální rychlost bezemisního Kangoo je 130 km/h a na jedno nabití dokáže ujet až 160 kilometrů. Podle Renaultu je to dobrý předobraz budoucího městského užitkového vozu.

Renault Zoe ZE je o něco větší než Kanggo, na délku má 4 metry a 10 centimetrů. Využívá stejného pohonného ústrojí jako Kangoo, výkon je tedy 95 koní a baterie lze opět nabíjet během tří minut.

Kupé o něco větší než Clio a o něco menší než Mégane dosáhne maximální rychlosti 140 km/h. Po překročení 90 km/h se navíc vzadu vysune spoiler, který zlepší aerodynamické vlastnosti vozu ve vyšších rychlostech.

 

Vytisknout

Diskuze: FRANKFURT: Renault představil hned čtyři elektrokoncepty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Rapide

FRANKFURT: Aston Martin Rapide - rapidně skvělý sedan

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud