Mercedes na autosalon Frankfurt donesl nejostřejší dostupnou verzi svého kombíku odvozeného od třídy E. Verze AMG opět nezklamala.
Kromě toho, že ve Frankfurtu Mercedes poprvé ukázal sériovou verzi svého kombíku třídy E, k vidění tu je i dosud nepředstavená stěhovácká střela - Mercedes Benz E63 AMG.
Tři písmenka AMG jasně odkazují na to, že půjde o nejzběsilejší dostupnou verzi v nabídce tohoto německého výrobce.
Technické parametry už v podstatě známe. Jsou totiž totožné s těmi, které předvádí již delší dobu známý sedan.
To tedy znamená 525 koní z již dobře známého, 6,3 litru velkého osmiválce. Točivý moment dosahuje 630 Nm.
Kombík se zavazadlový prostorem 695 litrů (v případě složených zadních sedadel tato hodnota nebezpečně naroste až na hranici dvou tisíc litrů) zrychlí na stovku za 4,6 sekundy a nebýt omezovače na dvou stech padesáti kilometrech v hodině, maximální rychlost by jistě atakovala třístovku.
Jen pro zajímavost dodávám kombinovanou spotřebu, zde se počítá s 12,8 litry na sto ujetých kilometrů. Ale co, když expres, tak to něco stojí...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?