Mercedes na autosalon Frankfurt donesl nejostřejší dostupnou verzi svého kombíku odvozeného od třídy E. Verze AMG opět nezklamala.
Kromě toho, že ve Frankfurtu Mercedes poprvé ukázal sériovou verzi svého kombíku třídy E, k vidění tu je i dosud nepředstavená stěhovácká střela - Mercedes Benz E63 AMG.
Tři písmenka AMG jasně odkazují na to, že půjde o nejzběsilejší dostupnou verzi v nabídce tohoto německého výrobce.
Technické parametry už v podstatě známe. Jsou totiž totožné s těmi, které předvádí již delší dobu známý sedan.
To tedy znamená 525 koní z již dobře známého, 6,3 litru velkého osmiválce. Točivý moment dosahuje 630 Nm.
Kombík se zavazadlový prostorem 695 litrů (v případě složených zadních sedadel tato hodnota nebezpečně naroste až na hranici dvou tisíc litrů) zrychlí na stovku za 4,6 sekundy a nebýt omezovače na dvou stech padesáti kilometrech v hodině, maximální rychlost by jistě atakovala třístovku.
Jen pro zajímavost dodávám kombinovanou spotřebu, zde se počítá s 12,8 litry na sto ujetých kilometrů. Ale co, když expres, tak to něco stojí...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?