FRANKFURT: Audi e-tron - supersport na baterky

Marek Litzman, 15. září 2009, 11:39 Google+

Audi na autosalonu ve Frankfurtu představí již dříve avizovaný model, koncept e-tron, který je plně na elektřinu. Přitom jde o vůz řadící se mezi supersporty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
e-Tron

e-Tron | foto: Audi

Sdílejte článek

Audi nejprve vehementně zapíralo, žádné elektrické R8 prý do Frankfurtu nepřiveze. Pak káplo božskou, do Frankfurtu nepřijede elektrické Audi R8, ale koncept elektrického supersportu. Jak moc se od R8 liší můžete posoudit sami.

Důležité je to co je pod kapotou. Zde se nachází čtveřice elektromotorů, po jednom v každém kole. Finální výkon je přes 300 koní a to elektrickému supersportu stačí na zdolání stovky pod pět sekund.Zajímavostí je, že elektromotory ctí preferenci točivého momentu na zádi, podobně jako diferenciály Torsen, takže na zadní kola směřuje za normálních podmínek 70 % točivého momentu.

Stinnou stránkou je elektrický pohon. I přes všechny moderní technologie váží při vysoké kapacit 42 kWh téměř půl tuny a to je hodně. Ačkoliv taková plná nádrž benzínu a velký desetiválec taky nejsou zrovna jako pírko.

Audi udává dojezd 250 km, ale to jen když se budete krotit. A to se supersportem jde?

Rám a konstrukce je samozřejmě použita z modelu R8, změny hledejme hlavně v přední masce, ale i na dalších částech karoserie.

Vytisknout

Diskuze: FRANKFURT: Audi e-tron - supersport na baterky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ibiza Concept IBZ

FRANKFURT: Seat predstavuje praktickú Ibizu ST, zatiaľ iba ako koncept

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud