Audi na autosalonu ve Frankfurtu představí již dříve avizovaný model, koncept e-tron, který je plně na elektřinu. Přitom jde o vůz řadící se mezi supersporty.
Audi nejprve vehementně zapíralo, žádné elektrické R8 prý do Frankfurtu nepřiveze. Pak káplo božskou, do Frankfurtu nepřijede elektrické Audi R8, ale koncept elektrického supersportu. Jak moc se od R8 liší můžete posoudit sami.
Důležité je to co je pod kapotou. Zde se nachází čtveřice elektromotorů, po jednom v každém kole. Finální výkon je přes 300 koní a to elektrickému supersportu stačí na zdolání stovky pod pět sekund.Zajímavostí je, že elektromotory ctí preferenci točivého momentu na zádi, podobně jako diferenciály Torsen, takže na zadní kola směřuje za normálních podmínek 70 % točivého momentu.
Stinnou stránkou je elektrický pohon. I přes všechny moderní technologie váží při vysoké kapacit 42 kWh téměř půl tuny a to je hodně. Ačkoliv taková plná nádrž benzínu a velký desetiválec taky nejsou zrovna jako pírko.
Audi udává dojezd 250 km, ale to jen když se budete krotit. A to se supersportem jde?
Rám a konstrukce je samozřejmě použita z modelu R8, změny hledejme hlavně v přední masce, ale i na dalších částech karoserie.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?