Mini na autosalonu ve Frankfurtu nezahálí. Kromě sportovního konceptu budoucího kupé se rozhodlo představit ještě verzi roadster, která je od něj odvozená.
Roadster vychází z kupé, co to tedy znamená? Znamená to sportovnější jízdní vlastnosti než u klasického mini. Oproti kabrioletu tu máme jedno na první pohled jasné znamení. Roadster má podobně jako kupé jen dvě sedadla.
Oproti kabrioletu by měl být roadster sportovnější, což zahrnuje přitvrzené pružení a další modifikace podvozku.
Už z podstaty dvou sedadel, tedy menšího místa pro cestující, je karoserie pevnější a to zaručí preciznější řízení. Mimo to byly i ochranné oblouky proti převrácení přesunuty více dopředu.
Vedlejším produktem odstranění zadních sedadel je i docela velký kufr. Na takovémto autě to jistě není prioritou, ale potěší...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?