Mazda na autosalonu ve Frankfurtu představí pozoruhodný vůz, totiž speedster odvozený od roadsteru MX-5.
Už samotný název Superlight napovídá, že především hmotnost tohoto konceptu šla radikálně dolů. Krom střechy šlo pryč i člení sklo, klimatizace, čalounění nebo taky zvuková izolace.
Výsledkem je hmotnost pod hranicí jedné tuny.
Na muší váhu stačí i motor 1,8 litru se zdánlivě nízkým výkonem, 126 koní. I poměrně nízký výkon stačí na zrychlení na stovku pod devět sekund a vychutnání si pravé radosti z jízdy.
Mazda nebude se svým speedsterem na výstave vůbec sama. Vůz s touto koncepcí chystá také Mercedes, totiž jako speciální verzi jeho model SLR, který vyvíjí spolu s McLarenem. Půjde o verzi Stirling Moss.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?