Americký Cadillac plánuje ukončenie výroby komerčne nie veľmi úspešného sedanu BLS, ktorý mal zaoceánsku značku v Európe zviditeľniť. Udeje sa tak po približne troch rokoch výroby.
Americké automobilky to v našich končinách nemajú veľmi jednoduché. Podobne je to aj so značkou Cadillac, ktorá sa v posledných rokoch pokúšala preniknúť na európske trhy a ponúknuť modely šité na mieru práve európanom – spomeniem modely BLS alebo CLS, ktoré vznikli ako v tradičnej verzii sedan, tak aj pre Cadillac v netradičnej forme rodinného kombi, model BLS bol dokonca prvým zástupcom značky s naftovým motorom pod kapotou.
Cadillac BLS, ktorý vznikol na platforme sesterského Saabu 9-3 to má už spočítané, v auguste sa totiž vo Švédsku vyrobili jeho posledné kusy. Počas troch rokoch pomerne neúspešného ťaženia (nie len) v Európe sa vyrobilo a predalo len niečo vyše 8 000 kusov, Cadillac preto plánuje jeho výrobu ukončiť.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?