Výstavní expozice na autosalonu ve Frankfurtu se povede v duchu elektřiny. Přinejmenším na stánku Peugeotu.
Mitsubishi se vývojem elektrovozů a elektropohonů zabývá už delší dobu. Jedním ze zásadnějších projektů je model i-MiEV.
Vzhledem k poměrně rozsáhlé spolupráci Peugeotu a Mitsubishi už delší dobu není divu, že se lehce připracovaná verze i-MiEVu objevuje právě se lvem ve znaku.
Také Peugeot to má k elektromobilům docela blízko, ostatně ještě nedávno patřil k největším producentům vozů s tímto alternativním pohonem. To když vyráběl model 106, pod jehož kapotu umísťoval právě elektrický systém pohonu.
Novinka, kterou je možné považovat právě za duchovního nástupce elektrické stošestky, je poháněna elektromotorem o výkonu 64 koní, se kterou na jedno nabití ujede až 130 kilometrů. Maximální rychlost je, aby se to dobře pamatovalo, 130 km/h. Standardní nabití trvá šest hodin, ale pokud je potřeba nabíjet rychle, je možné nabít až 80 % kapacity baterie za půl hodiny.
Na délku nemá tento minivůz ani 3,5 metru, ale pojme až čtyři pasažéry.
Vzhledem k tomu, že i-MiEV od Mitsubishi se už těší do výroby, je možné, že ani na elektrický Peugeot nebudeme čekat dlouho.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.