Výstavní expozice na autosalonu ve Frankfurtu se povede v duchu elektřiny. Přinejmenším na stánku Peugeotu.
Mitsubishi se vývojem elektrovozů a elektropohonů zabývá už delší dobu. Jedním ze zásadnějších projektů je model i-MiEV.
Vzhledem k poměrně rozsáhlé spolupráci Peugeotu a Mitsubishi už delší dobu není divu, že se lehce připracovaná verze i-MiEVu objevuje právě se lvem ve znaku.
Také Peugeot to má k elektromobilům docela blízko, ostatně ještě nedávno patřil k největším producentům vozů s tímto alternativním pohonem. To když vyráběl model 106, pod jehož kapotu umísťoval právě elektrický systém pohonu.
Novinka, kterou je možné považovat právě za duchovního nástupce elektrické stošestky, je poháněna elektromotorem o výkonu 64 koní, se kterou na jedno nabití ujede až 130 kilometrů. Maximální rychlost je, aby se to dobře pamatovalo, 130 km/h. Standardní nabití trvá šest hodin, ale pokud je potřeba nabíjet rychle, je možné nabít až 80 % kapacity baterie za půl hodiny.
Na délku nemá tento minivůz ani 3,5 metru, ale pojme až čtyři pasažéry.
Vzhledem k tomu, že i-MiEV od Mitsubishi se už těší do výroby, je možné, že ani na elektrický Peugeot nebudeme čekat dlouho.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?