Lancia před nedávnem oznámila, že vyrobila velmi rychlou, tisícikoňovou loď. Tento drobeček se sice světu představil už dřív, ale nyní jsme do ruky dostali překrásné fotky a to je dobrý důvod pro další článek.
Automobilky stále častěji navrhují nebo přímo vyrábějí lodě. Těžko říci co jest jejich úmyslem, zda se bojí globálního oteplování, očekávají zvýšení hladiny moří a čekají, že potom bude muset část populace přesedlat na čluny, nebo jestli je to jen oddechnutí pro konstruktéry a další možnost naplnění nenasytných pokladen.
Ať tak či tak, Lancia před pár týdny představila svoji superrychlou loď. Výkon ji dodává dvojice motorů, každý o výkonu 560 koní. Jde o common-raiové turbodiesely, jejichž šest válců o objemu 6,7 litru obsluhuje 24 ventilů.
Motory obstarají maximální rychlost velmi zajímavých 55 uzlů, tedy lehounce přes sto kilometrů v hodině.
Může vést až jedenáct pasažérů a jak to vypadá když je jedním z nich modelka se podívejte do galerie níže.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?