Hyundai i10 jako elektromobil od příštího roku

i10
i10, foto: Hyundai
Marek Litzman 7. září 2009 09:24
Sdílej:

Hyundai ukázal světu elektromobil postavený na bázi městského miniauta i10. Kupodivu nejde jen o nějaký koncept, takovýto vůz se za pár měsíců objeví přímo v sériové výrobě.

Elektromobil potřebuje především elektropohon a ten v tomto případě zajišťuje baterie s technologií Li-Pol (Lithium-Polymer), jejíž kapacita 16 kWh je dostatečná k tomu, aby vůz uvezla na trase dlouhé 160 kilometrů.

Bez motoru by to přirozeně nešlo, proto tu máme motor o výkonu 65 koní, který je schopen vůz rozpohybovat až na dálničních 130 km/h.

Takovýto elektromotor bude samozřejmě možné nabíjet z klasické domácí přípojky na 220 V, ale pro rychlonabíjení je možné se připojit i ke zdroji na 415 V. Potom by nabíjení do 85 % kapacity mělo trvat jen 15 minut.

Elektrický Hyundai i10 bude mít premiéru ve Frankfurtu, poté se příští rok objeví na některých trzích. Budoucnost by nemusela být tak hrozná...

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.