Hyundai ukázal světu elektromobil postavený na bázi městského miniauta i10. Kupodivu nejde jen o nějaký koncept, takovýto vůz se za pár měsíců objeví přímo v sériové výrobě.
Elektromobil potřebuje především elektropohon a ten v tomto případě zajišťuje baterie s technologií Li-Pol (Lithium-Polymer), jejíž kapacita 16 kWh je dostatečná k tomu, aby vůz uvezla na trase dlouhé 160 kilometrů.
Bez motoru by to přirozeně nešlo, proto tu máme motor o výkonu 65 koní, který je schopen vůz rozpohybovat až na dálničních 130 km/h.
Takovýto elektromotor bude samozřejmě možné nabíjet z klasické domácí přípojky na 220 V, ale pro rychlonabíjení je možné se připojit i ke zdroji na 415 V. Potom by nabíjení do 85 % kapacity mělo trvat jen 15 minut.
Elektrický Hyundai i10 bude mít premiéru ve Frankfurtu, poté se příští rok objeví na některých trzích. Budoucnost by nemusela být tak hrozná...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?