Rolls Royce konečně představil definitivní podobu svého menšího modelu, Ghostu. Od konceptu se téměř neliší.
Rolls-Royce má v poslední době takový zvyk. Na autosalonu vystaví nějaký koncept a až do uvedení sériové verze tvrdí, že to je jen koncept a po několika měsících, buch, je tu verze sériová a ta, až na dva detaily běžným okem nepostřehnutelné, je navlas stejná jako koncept.
Tak je tomu i u poměrně malého modelu Ghost.
Podívejte se proto především na fotky, já jen dodám, že pod kapotou najdeme přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 560 koní, což malý model učiní rychlejším než jeho větší sourozenec.
Mnoho dalších článků o novince najdete níže v relevantních článcích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.