Počet krádeží motorových vozidel se za posledních patnáct let v České republice ztrojnásobil. Loni jich bylo ukradeno téměř třicet tisíc, ale pouze patnáct procent z nich se policii podařilo najít a vrátit majitelům, píše v úterním vydání deník Právo.
Žebříček nejčastěji kradených značek se s léty příliš nemění. Stejně jako loni i letos jsou v něm za škodovkami, fordy a volkswageny vozy automobilek Peugeot, Renault, Fiat a Opel. Podle pojišťoven ovšem největší riziko odcizení svého auta podstupují majitelé vozů značek Audi, Mercedes, Alfa Romeo a BMW. Nejmenší zájem mají naopak zloději o auta východoasijské provenience, uvádí list.
"Policejní pátrání bylo loni nejčastěji vyhlašováno po odcizených škodovkách (13 548 případů), volkswagenech (3204) a fordech (3180). Za letošní první pololetí pak bylo policii nahlášeno 6542 ukradených škodovek, 1685 fordů a 1330 volkswagenů," sdělil Právu vrchní komisař Jan Melša z Policejního prezidia ČR.
Není divu, že z ukradených aut je nejvíce právě škodovek. Na českých silnicích jich jezdí 1,675 milionu, což je 38 procent všech zaevidovaných osobních vozidel, píše Právo.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?