Volvo původně plánovalo uvést sériovou verzi nové generace modelu S60 už na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Nakonec ale tyto úmysly přehodnotilo.
Současná generace S60ky už je opravdovým automobilovým dědečkem, první kus sjel z výrobní linky už v roce 2000. Proto není divu, že její prodeje byly poslední léta spíše sporadické. Volvo proto přistoupilo k radikálnímu kroku a 31. března letošního roku opustilo továrnu v Ghentu poslední Volvo S60. Pro úplnost připomeňme, že za 9 let fabrika vyprodukovala téměř 580 tisíc „es šedesátek“.
Novou generaci proto milovníci značky vyhlížejí s velkými nadějemi. Volvo nejdříve plánovalo prezentovat její sériovou podobu už letos na frankfurtském autosalonu a prodeje zahájit nejpozději do konce roku.
Nyní však švédové obrací a model S60 v produkční verzi do Frankfurtu nepřivezou. Podle dostupných zpráv by se na veřejnosti měl nový vůz představit až příští rok. Důvody tohoto rozhodnutí nebyly uvedeny, ale spekuluje se o zpomalení prací a investic v souvislosti s nejasnou budoucností značky.
Příští měsíc by se měl celý tým inženýrů s novým autem přesunout na legendární Nordschleife a proklepnout nové Volvo S60 do morku kostí.
Prozatím se tedy musíme spokojit se studií S60 Concept, kterou Volvo poprvé prezentovalo letos v Detroitu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?