Mini se při příležitosti padesátého výročí uvedení prvního vozu s touto značkou rozhodlo do světa vypustit zajímavý koncept, je jím kupé odvozené od obyčejného hatchbacku.
O kupé odvozeném od Mini se spekulovalo už delší dobu, teprve nyní ale nazrál čas k tomu, aby podobný vůz spatřil světlo světa. Zatím jen jako koncept, ale koncepty se u Mini stávají skutečností velmi často.
Kupé je technicky shodné s hatchbackem, ale jen do výše oken, potom se dějí divy. Střecha je zkrácena, snížena a zakulacena, zadní sedadla jsou pryč a také kufr se otevírá jinak než dosud.
Jak jsem zmínil, interiér zůstal dvoumístný, přičemž palubní deska zůstala zachována.
Pod kapotou najdeme motor 1,6 turbo, který dává výkon velmi pěkných 211 koní, najdeme ho v modelu Cooper Works.
Za pozornost určitě stojí střecha 371 centimetrů dlouhého vozu. Díky hrám se zatmavováním oken a sloupků vypadá jakby plavala a trochu přetékala dozadu do spoileru.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?