Porsche bude po převzetí Volkswagenem vyrábět mnohem víc vozů než dosud. Přijdou tři nové modely, dva z nich budou jen pro zvýšení objemů prodejů.
Pokud dnes automobilka vyrábí kolem sta tisíc aut ročně, v budoucnu, do čtyř let, bude muset vyrábět o polovinu více. Takové má s Porschem záměry šéf Volkswagenu Martin Winterkorn.
Tři nové modely jsou východiskem jak na to. Dva z těchto modelů budou poměrně levné vozy snažící se nahnat čísla.
Prvním by měl být model umístěný ještě pod sportovním Boxterem. Volkswagen ale odmítá parcipaci na projektu podobně jak tomu bylo v případě modelu 914, který se prodával i jako Volkswagen.
Druhým "levným" modelem má být SUV hierarchicky pod Cayennem. Pravděpodobně by sdílelo řadu dílů s Tiguanem, ale existuje i možnost, že půjde jen o zvýšený podvozek Golfu podobně jako je tomu u Škody Yeti, to by potom lépe podporovalo sportovnost značky Porsche.
A ten poslední? Půjde o model odvozený od Panamery. Ale jak, to je zatím ve hvězdách.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.