BMW páté řady pomalu klepe na dveře a proto se můžeme podívat co tato očekávaná novinka z Mnichova přinese. Především nižší hmotnost.
Zdroje přímo z BMW praví, sedan třídy 5 toho bude mít se svým bratříčkem nazvaným 5 GT jen velmi málo společného. Z vnějších částí bude použito jen několik detailů jako kliky nebo blinkry, zbytek bude úplně jiný.
Pětka dá akcent na snížení hmotnosti. Co jen půjde, bude odlehčené, tedy vodní pumpa, alternátor a další podobné součásti budou vyrobeny z lehkých materiálů.
BMW přišlo na chuť hybridům, BMW 5 tedy bude mít k dispozici hned dva. Jeden lehčí, který je použit v BMW 7 a elektromotor je jen doplňkem benzínového motoru, a jeden těžšího kalibru, kde již bude hrát elektromotor velkou roli. Půjde o ten samý systém jako v BMW X6, jen namísto velkého osmiválce bude použit menší třílitr.
BMW páté řady dorazí co nevidět.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?