Seat ve Frankfurtu ukáže zatím nejrychlejší León Cupra R

León Cupra R
León Cupra R, foto: Seat
Marek Litzman 21. srpna 2009 09:20
Sdílej:

Nejsilnější León v nabídce bude jedním z významných bodů na pódiu španělského Seatu na výstavě ve Frankfurtu.

Seat León Cupra R je tradičně vybaven nejsilnějším motorem této modelové řady.

Pod kapotou se podobně jako v podobných modelech koncernu volkswagen nachází dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbem. Zde se nachází ve své nejvýkonnější konfiguraci a jeho finální výkon je 260 koní, což je stejně jako v Audi S3 a také v očekávaném Volkswagenu Golf R20.

Výkonný motor stačí ke zrychlení z klidu na stovku za pěkných 6,2 sekundy a k maximální rychlosti 250 kilometrů v hodině. Spotřeba se přitom drží na rozumných osmi litrech.

Cupra R je vybavena i silnějšími brzdami o větším průměru, které se nacházejí za novými devatenáctipalcovými koly.

Silnou Cupru R potom prozradí ještě několik stylizovaných písmen R, především na předním a zadním čele.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.