Nejsilnější León v nabídce bude jedním z významných bodů na pódiu španělského Seatu na výstavě ve Frankfurtu.
Seat León Cupra R je tradičně vybaven nejsilnějším motorem této modelové řady.
Pod kapotou se podobně jako v podobných modelech koncernu volkswagen nachází dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbem. Zde se nachází ve své nejvýkonnější konfiguraci a jeho finální výkon je 260 koní, což je stejně jako v Audi S3 a také v očekávaném Volkswagenu Golf R20.
Výkonný motor stačí ke zrychlení z klidu na stovku za pěkných 6,2 sekundy a k maximální rychlosti 250 kilometrů v hodině. Spotřeba se přitom drží na rozumných osmi litrech.
Cupra R je vybavena i silnějšími brzdami o větším průměru, které se nacházejí za novými devatenáctipalcovými koly.
Silnou Cupru R potom prozradí ještě několik stylizovaných písmen R, především na předním a zadním čele.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?