V mnoha typech automobilů již od září nebude nutné vozit rezervní pneumatiku, zavedený zvyk mění vyhláška. Výjimku tvoří vozidla, u nichž je pneumatika bezpečnostním prvkem.
Výrobce aut Škoda například již oznámil, že rezerva nadále bude nutná v autech vyrobených před modelem Škoda Favorit. Řidiči některých typů vozů Peugeot nebo Citroën také budou muset nechat rezervní pneumatiku v autě.
Ministerstvo dopravy se při vytváření nové vyhlášky inspirovali okolními státy. "Kdo rezervu nebude chtít, stačí, když bude mít sadu pro nouzovou opravu nebo smlouvu s asistenční službou," sdělil Jakub Pokorný z ministerstva dopravy.
Změn se dočká i další součást povinné výbavy - autolékárnička. Od ledna 2011 budou řidiči muset mít lékárničku přizpůsobenu novým normám. Pokorný nastínil jejich podobu: "V lékárně bude muset být například návod jak poskytnout první pomoc, termofólie, aby zraněný neprochladl, nebo reflexní prvek."
Bude dána také savost obvazů nebo požadovaná lepivost náplasti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?