Jen den poté, co Chevrolet oznámil spotřebu svého Voltu 1,2 litru na 100 km, se prostřednictvím Twitteru ozval i Nissan. Jeho Leaf prý dokáže jet ještě úsporněji.
Na jeden galon benzínu (necelé 4 litry) údajně Leaf překoná vzdálenost 367 mil, kdežto Volt „jen“ 230. Po přepočtu na nám bližší jednotky je to asi 0,8 litru na 100 km.
Na Twitteru se tato informace objevila jako reakce na včerejší prohlášení Chevroletu. Věta „Nissan Leaf = 367 mpg, no tailpipe, and no gas required," asi nepotřebuje překlad.
Otázkou zůstává, jak k tomuto číslu Nissan došel. Leaf je totiž čistý elektromobil a spalovací motor byste pod jeho kapotou hledali marně. Berou snad japonští matematici v úvahu množství vyprodukovaných zplodin při výrobě elektřiny? Nebo jednoduše spočítali spotřebu vozu v kWh a převedli ji do objemu benzínu?
Nissan Leaf, který by měl na jedno nabití baterií ujet až 160 km, se na trhu objeví koncem příštího roku. Nejdříve ve Spojených státech, Japonsku a západní Evropě. Později se rozšíří i do ostatních zemí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?