Nissan vyráží do protiútoku – Leaf „spotřebuje“ 0,8 l/100km

Leaf
Leaf, foto: Archiv AutoRoad.cz
ar7 13. srpna 2009 11:07
Sdílej:

Jen den poté, co Chevrolet oznámil spotřebu svého Voltu 1,2 litru na 100 km, se prostřednictvím Twitteru ozval i Nissan. Jeho Leaf prý dokáže jet ještě úsporněji.

Na jeden galon benzínu (necelé 4 litry) údajně Leaf překoná vzdálenost 367 mil, kdežto Volt „jen“ 230. Po přepočtu na nám bližší jednotky je to asi 0,8 litru na 100 km.

Na Twitteru se tato informace objevila jako reakce na včerejší prohlášení Chevroletu. Věta „Nissan Leaf = 367 mpg, no tailpipe, and no gas required," asi nepotřebuje překlad.

Otázkou zůstává, jak k tomuto číslu Nissan došel. Leaf je totiž čistý elektromobil a spalovací motor byste pod jeho kapotou hledali marně. Berou snad japonští matematici v úvahu množství vyprodukovaných zplodin při výrobě elektřiny? Nebo jednoduše spočítali spotřebu vozu v kWh a převedli ji do objemu benzínu?

Nissan Leaf, který by měl na jedno nabití baterií ujet až 160 km, se na trhu objeví koncem příštího roku. Nejdříve ve Spojených státech, Japonsku a západní Evropě. Později se rozšíří i do ostatních zemí.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.