Podle nových spekulací by měl šetřící koncern Chrysler uvést budoucí generaci Dodge Viperu s motorem od kooperující automobilky Fiat.
Dodge Viper se vyrábí v poměrně malých sériích, jde ale o poměrně zajímavý a rychlý sporťák se silným desetiválcem pod kapotou.
Tento prcek má objem celých osm litrů a čtyři deci přidává jen tak mimochodem navrch. Jeho výkon je 600 koní a Viper je reálně jedním z nejrychlejších v USA vyráběných vozů.
Po potížích amerického trhu ale Chrysler nemá peněz nazbyt a proto se musí dívat jinam. Podle aktuálních spekulací by se mohl do příští generace Viperu, který se již stal legendou, podívat italský motor.
Ten by měl původ ve Ferrari, počet válců by zůstal zachován - deset, ale dá se očekávat, že objem by poklesl. Ne tak ale výkon.
Nebylo by to poprvé, kdy by ve Viperu tlouklo italské srdce. V osmdesátých letech, když byl Viper vyvíjen, vlastnil Chrysler i Lamborghini. Původně se vývoj točil kolem motoru z trucku, ten byl ale příliš těžký, proto byly nejprve použity motory od Lamborghini.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?