Podle nových spekulací by měl šetřící koncern Chrysler uvést budoucí generaci Dodge Viperu s motorem od kooperující automobilky Fiat.
Dodge Viper se vyrábí v poměrně malých sériích, jde ale o poměrně zajímavý a rychlý sporťák se silným desetiválcem pod kapotou.
Tento prcek má objem celých osm litrů a čtyři deci přidává jen tak mimochodem navrch. Jeho výkon je 600 koní a Viper je reálně jedním z nejrychlejších v USA vyráběných vozů.
Po potížích amerického trhu ale Chrysler nemá peněz nazbyt a proto se musí dívat jinam. Podle aktuálních spekulací by se mohl do příští generace Viperu, který se již stal legendou, podívat italský motor.
Ten by měl původ ve Ferrari, počet válců by zůstal zachován - deset, ale dá se očekávat, že objem by poklesl. Ne tak ale výkon.
Nebylo by to poprvé, kdy by ve Viperu tlouklo italské srdce. V osmdesátých letech, když byl Viper vyvíjen, vlastnil Chrysler i Lamborghini. Původně se vývoj točil kolem motoru z trucku, ten byl ale příliš těžký, proto byly nejprve použity motory od Lamborghini.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?