Italsko-americké běsnění? Dodge Viper prý dostane motor z Ferrari.

Viper SRT10
Viper SRT10, foto: Archiv AutoRoad.cz
Marek Litzman 12. srpna 2009 12:40
Sdílej:

Podle nových spekulací by měl šetřící koncern Chrysler uvést budoucí generaci Dodge Viperu s motorem od kooperující automobilky Fiat.

Dodge Viper se vyrábí v poměrně malých sériích, jde ale o poměrně zajímavý a rychlý sporťák se silným desetiválcem pod kapotou.

Tento prcek má objem celých osm litrů a čtyři deci přidává jen tak mimochodem navrch. Jeho výkon je 600 koní a Viper je reálně jedním z nejrychlejších v USA vyráběných vozů.

Po potížích amerického trhu ale Chrysler nemá peněz nazbyt a proto se musí dívat jinam. Podle aktuálních spekulací by se mohl do příští generace Viperu, který se již stal legendou, podívat italský motor.

Ten by měl původ ve Ferrari, počet válců by zůstal zachován - deset, ale dá se očekávat, že objem by poklesl. Ne tak ale výkon.

Nebylo by to poprvé, kdy by ve Viperu tlouklo italské srdce. V osmdesátých letech, když byl Viper vyvíjen, vlastnil Chrysler i Lamborghini. Původně se vývoj točil kolem motoru z trucku, ten byl ale příliš těžký, proto byly nejprve použity motory od Lamborghini.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.