Chevrolet Volt by měl být opravdu extrémně úsporným vozem. V městském provozu by měl na jeden galon benzínu (necelé čtyři litry) ujet přes 230 mil.
To by z Voltu dělalo asi nejúspornější sériový vůz na světě.
Kouzlo je v technologii pohonu. Benzínový motor pouze generuje proud, kola roztáčí vždy elektromotory. Mimochodem, první vůz z touto koncepcí vymyslel Ferdinand Porsche před více než sto lety.
Prvních čtyřicet mil (64 km) je Volt schopen jezdit pouze na baterie, po jejich vybití Volt nahodí benzínový motor a jede v režimu "extended range". Právě v tom by měl Volt uhánět za pouhý litr na každých sto ujetých kilometrů.
Volt je určen pro USA, takže automobilka používá statistiku pro tamní trh, nicméně dá se očekávat, že tvrzení, že 80% lidí stačí na denní dojíždění dojezd na baterie - 65 kilometrů, by se dal použít i v podmínkách Evropy.
Pokud to tak půjde dál, šejkové přijdou na buben...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?