Chevrolet Volt by měl být opravdu extrémně úsporným vozem. V městském provozu by měl na jeden galon benzínu (necelé čtyři litry) ujet přes 230 mil.
To by z Voltu dělalo asi nejúspornější sériový vůz na světě.
Kouzlo je v technologii pohonu. Benzínový motor pouze generuje proud, kola roztáčí vždy elektromotory. Mimochodem, první vůz z touto koncepcí vymyslel Ferdinand Porsche před více než sto lety.
Prvních čtyřicet mil (64 km) je Volt schopen jezdit pouze na baterie, po jejich vybití Volt nahodí benzínový motor a jede v režimu "extended range". Právě v tom by měl Volt uhánět za pouhý litr na každých sto ujetých kilometrů.
Volt je určen pro USA, takže automobilka používá statistiku pro tamní trh, nicméně dá se očekávat, že tvrzení, že 80% lidí stačí na denní dojíždění dojezd na baterie - 65 kilometrů, by se dal použít i v podmínkách Evropy.
Pokud to tak půjde dál, šejkové přijdou na buben...
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?