Podle dnešních Lidových novin způsobil projekt šrotovného na Slovensku problémy. Bazary se plní zbrusu novými vozy, které lidé nebyli schopni splácet.
Podle Lidových novin přibylo minulý měsíc v autobazarech 15 tisíc aut, což je o deset procent více než činí průměr v předchozích měsících.
Podle Kataríny Trnovcové, manažerky společnosti autobazar.sk, kterou LN citují, činil podíl aut do jednoho roku stáří jen 4 % z výkupu, nyní je tohle číslo ale dvojnásobné.
Pravděpodobně jde o důsledek šrotovného, kdy lidé s nízkými příjmy nakoupili nové vozy, ale postupně buď přišli o práci, nebo z různých důvodů zjistili, že nemají na splácení tohoto vozu.
Vyšší nabídka téměř nových vozů pravděpodobně povede k nižším výkupním i prodejním cenám, což bude pro prodávající dalším problémem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?