Výsledek výběrového řízení na německou autmobilku Opel, která patří americkému gigantu General Motors (GM) ještě není "hotová věc".
Největší podporu jako možný nový kupec Oplu má však zatím kanadský výrobce autodílů Magna International.
Fischerovo prohlášení přichází poté, co se šéf GM Fritz Henderson a jeden z šéfů Magny Siegfried Wolf pokusili v pátek večer rozběhnout zastavený proces výběrového řízení. Fischer nicméně varoval před rychlým a ukvapeným rozhodování a dodal, že německé vládě by neprospělo, pokud by ve výběrovém řízení zakázala konkurenci.
"Preferování určitého investora předem zhoršuje již beztak dost složitá vyjednávání o prodeji," prohlásil Fischer v novinách. Podle něj v současné době není nutné další vyjednávání mezi GM a RHJ, protože se obě společnosti již dohodly na základech smlouvy.
Německá vláda i zástupci odborů vyjádřili svou podporu Magně a snaží se GM dotlačit k dohodě právě s touto společností.
Magna chce rozšířit výrobu v Oplu a očekává vysoký růst prodejů.
Hlavní vyjednavač za General Motors sice zprvu nabídku RHJ velmi chválil, Berlín však první nabídku ze strany RHJ odmítl a belgické investiční společnosti se nepodařilo nabourat širokou podporu, kterou má Magna v Německu, ani odvoláním plánu za uzavření dvou továren Oplu v Německu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?