Systém, který zabraňuje řidiči v tom, aby se za jízdy díval na film, je podle zákona, který má zabránit řidičům ve sledování filmů, nelegální. No není tohle pravý Kocourkov?
Nové dual-view displeje dokáží promítat dva obrazy zároveň. Zatímco jeden obraz je určen spolujezdci a vyladěným systémem ho vidí jen on, řidič vidí zase svůj, úplně jiný obraz na displeji.
Důvod je nasnadě, zatímco řidič může sledovat navigaci, spolujezdce si může pustit například film. Ten by ale neměl zase rozrušovat řidiče. Tím, že elektronika a optika oba obrazy oddělí, mohou oba sledovat to své.
Zajímavé je, že takový systém není s největší pravděpodobností v USA povolen. Brání tomu tamní legislativa, která zakazuje možnost promítání filmů a podobných zábavných funkcí na středové konzle před řidičem. Nikoho už nenapadlo, že technický pokrok může i tento problém vyřešit.
Jaguar, kterého se tento problém u nového XJ týká, se bude snažit problém vyřešit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?