Japonská automobilka Honda oznámila, že na jej domáci japonský trh poputuje aj ostrá Honda Civic Type R, ktorá je známa v Európe, no v Japonsku sa doteraz nepredávala.
Japonská automobilka Honda rozhodla, že ostrý hot-hatch Civic Type R s atmosférickým dvojlitrom sa bude dovážať aj na Japonský automobilový trh. Súčasná generácia tohto rýchlika sa vyrába vo Veľkej Británii, japonskému trhu sa zatiaľ trojdverový Civic Type R vyhýbal.
V Japonsku poznajú pod označením Honda Civic Type R upravený sedan s rovnakým agregátom ako jeho trojdverový brat. Podobný postup automobilky sme mohli sledovať aj v minulosti, kedy sa predchádzajúci európsky Civic Type R dovážal do Japonska až od roku 2001. Európsky hatchback Type R sa v súčasnosti okrem Japonska dováža aj do Austrálie a Južnej Afriky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?