V první polovině příštího roku se pod kapotou malého Hyundaie i10 objeví nový a ještě menší motor. Ze skromného objemu 0.8 litru vyždímá kolem 90 k.
Připadá vám i nejsilnější dvanáctistovka o výkonu 78 k pro malého prcka i10 líná? Pak dočkejte času. Už příští rok totiž dostane do vínku nový zážehový tříválec o objemu 800cm3.
Díky přeplňování turbodmychadlem z něj konstruktéři dokázali získat zhruba 90 k a stlačit emise CO2 pod magických 100 g/km.
Vůz s tímto motorem, označovaný jako i10 i-Blue, vychází z konceptu i10 Blue CNG, který automobilka představila vloni na ženevské autoshow. Ten disponoval dokonce výkonem 97 k, ale podle názvu už tušíte, že spaloval stlačený zemní plyn.
Podle dostupných informací by i-Blue měl být zároveň nejdražší verzí i10 a cena by tak měla být vyšší než v případě současného vrcholu, zážehové dvanáctistovky.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?