V první polovině příštího roku se pod kapotou malého Hyundaie i10 objeví nový a ještě menší motor. Ze skromného objemu 0.8 litru vyždímá kolem 90 k.
Připadá vám i nejsilnější dvanáctistovka o výkonu 78 k pro malého prcka i10 líná? Pak dočkejte času. Už příští rok totiž dostane do vínku nový zážehový tříválec o objemu 800cm3.
Díky přeplňování turbodmychadlem z něj konstruktéři dokázali získat zhruba 90 k a stlačit emise CO2 pod magických 100 g/km.
Vůz s tímto motorem, označovaný jako i10 i-Blue, vychází z konceptu i10 Blue CNG, který automobilka představila vloni na ženevské autoshow. Ten disponoval dokonce výkonem 97 k, ale podle názvu už tušíte, že spaloval stlačený zemní plyn.
Podle dostupných informací by i-Blue měl být zároveň nejdražší verzí i10 a cena by tak měla být vyšší než v případě současného vrcholu, zážehové dvanáctistovky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.