Bavorák trojkové řady je na trhu už čtyři roky a pro automobilku tak nazrál nejvyšší čas k uvažování - co s tím dál? Máme první technické detaily.
Budoucí BMW řady 3 by měl být podle zdrojů britského magazínu Autocar o poznání lehčí a úspornější. V úspoře ale nepůjde jen o hmotnost.
Inženýři bavorské značky do svého nejmenšího sedanu budou montovat opravdu malé motory. Mluví se o tříválcích s objemem kolem 1,5 litru. Díky přeplňování by i tak mohly dosáhnout slušného výkonu.
Motor 1,5 by měl mít jak dvoustupňové přeplňování, jak jej známe například z výborného třílitru, nebo i jednostupňové. To by mělo být zajímavé svojí konstrukcí, protože automobilka chce eliminovat turboefekt jeho roztáčením přes elektromotory.
Důležitým hlediskem má být aerodynamický odpor. Automobilka se snažila při vývoji nového designu maximálně odstínit kola od proudícího vzduchu.
Čekejme použití nových osmistupňových převodovek a také hybridní systém.
To vše by se mohlo představit již za dva roky, prodeje by měly začít v roce 2012.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?