Japonská Mazda odtajnila část plánů pro nadcházející frankfurtský autosalon. Představí zde i speciální odlehčenou speedster verzi slavné „em iks pětky“.
Není náhodou, že první Mazdy MX-5 vyjely v roce 1989, tedy právě před dvaceti lety. Studie má za cíl nejen toto výročí připomenout, ale zároveň ukázat směr, jakým se v blízké budoucnosti automobilka vydá.
Nejzásadnější vlastnost je přitom patrná už ze samotného názvu Superlight. Odlehčit, odlehčit, odlehčit. To je to, o co tu běží. Oproti klasické MX-5 tak zmizela všechna skla (včetně čelního), vnitřní kobercové obložení nebo třeba rádio a klimatizace. Vše je tak soustředěno na prožitek z jízdy, stoprocentní ovladatelnost a díky o 100 kg nižší hmotnosti i nižší spotřebě.
To samozřejmě neznamená, že bychom byli v příští generaci Mazdy 6 ošizeni o koberečky, ale ukazuje filosofii japonských konstruktérů postřehnutelnou i u současných modelů.
Pod kapotou se zřejmě žádné změny nedočkáme. Objeví se některý z dvojice zážehových agregátů o objemu 1.8 (126 k) a 2.0 (160 k) litru.
Další podrobné informace se zřejmě dozvíme až v září ve Frankfurtu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?