Japonská Mazda odtajnila část plánů pro nadcházející frankfurtský autosalon. Představí zde i speciální odlehčenou speedster verzi slavné „em iks pětky“.
Není náhodou, že první Mazdy MX-5 vyjely v roce 1989, tedy právě před dvaceti lety. Studie má za cíl nejen toto výročí připomenout, ale zároveň ukázat směr, jakým se v blízké budoucnosti automobilka vydá.
Nejzásadnější vlastnost je přitom patrná už ze samotného názvu Superlight. Odlehčit, odlehčit, odlehčit. To je to, o co tu běží. Oproti klasické MX-5 tak zmizela všechna skla (včetně čelního), vnitřní kobercové obložení nebo třeba rádio a klimatizace. Vše je tak soustředěno na prožitek z jízdy, stoprocentní ovladatelnost a díky o 100 kg nižší hmotnosti i nižší spotřebě.
To samozřejmě neznamená, že bychom byli v příští generaci Mazdy 6 ošizeni o koberečky, ale ukazuje filosofii japonských konstruktérů postřehnutelnou i u současných modelů.
Pod kapotou se zřejmě žádné změny nedočkáme. Objeví se některý z dvojice zážehových agregátů o objemu 1.8 (126 k) a 2.0 (160 k) litru.
Další podrobné informace se zřejmě dozvíme až v září ve Frankfurtu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?