Není náhodou, že první Mazdy MX-5 vyjely v roce 1989, tedy právě před dvaceti lety. Studie má za cíl nejen toto výročí připomenout, ale zároveň ukázat směr, jakým se v blízké budoucnosti automobilka vydá.
Nejzásadnější vlastnost je přitom patrná už ze samotného názvu Superlight. Odlehčit, odlehčit, odlehčit. To je to, o co tu běží. Oproti klasické MX-5 tak zmizela všechna skla (včetně čelního), vnitřní kobercové obložení nebo třeba rádio a klimatizace. Vše je tak soustředěno na prožitek z jízdy, stoprocentní ovladatelnost a díky o 100 kg nižší hmotnosti i nižší spotřebě.
To samozřejmě neznamená, že bychom byli v příští generaci Mazdy 6 ošizeni o koberečky, ale ukazuje filosofii japonských konstruktérů postřehnutelnou i u současných modelů.
Pod kapotou se zřejmě žádné změny nedočkáme. Objeví se některý z dvojice zážehových agregátů o objemu 1.8 (126 k) a 2.0 (160 k) litru.
Další podrobné informace se zřejmě dozvíme až v září ve Frankfurtu.