Vzpomínáte si ještě na legendární sporťák od Opelu s názvem Calibra? Dodnes je evergreenem všech úpravců a tunerů. Opel ho možná bude opět vyrábět.
S jídlem roste chuť, jak se říká. Po ohromném úspěchu nové výrobní řady s designem odvozeným od modelu Insignia Opel zvažuje kam dál. Jednou z možností, která by se na podobný vzhled hodila je sporťák, kupátko.
To dnes v podstatě chybí, supluje jej sportovnější karoserie třídveřové Astry a kabriolet Tigra TwinTop. Ale kde jsou ty časy, kdy byly v nabídce kupátka rovnou dvě, jako luxusnější Calibru a jako základní Tigru.
Sporťáky dnes prožívají renesanci, Volkswagen má Scirocco, Honda chystá nástupce CRX, Peugeotu co nevidět přijde 308 RC-Z, Opel proto nemůže být stranou.
Na rozdíl od minulé Calibry, která stála na podvozku Vectry, stála by nová generace pravděpodobně na podvozku Astry.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?