Ratan Tata, současný majitel značek Land Rover a Jaguar, potvrdil, že všechny budoucí modely budou vyráběny z hliníku.
To přinese původně britským vozům mnoho výhod. Důležité je, že hliník je oproti klasické oceli lehčí. Nižší hmotnost znamená nižší spotřebu paliva a o tu dnes jde především.
Nižší hmotnost přispívá i k lepší ovladatelnosti vozů. U sportovně profilujícího se Jaguaru je to jasná výhoda, podobně i u jinak těžkopádných SUV a terénních aut Land Roveru.
Kde je ale háček, proč už hliník nepoužívají všechny automobilky? Především v ceně. Ta se ale u luxusních vozů snáze ztratí...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?