Mnoho vášnivých motoristov by určite privítali v garáži jeden zo zberateľských kúskov automobilovej histórie. Jedným z nich je isto Jaguar E-type Speedster z roku 1966. Čo ale urobiť, ak je k dispozícii len zopár kusov s horibilnými cenovkami?
No predsa kúpiť si jeho kópiu. Teda nie kópiu v pravom zmysle slova, ale od špecialistu na stavanie replík, spoločnosti Eagle. Tá sa odhodlala a vypustila do sveta znovuzrodení E-type Speedster.
Pod kapotou sa však nebude nachádzať stará pohonná jednotka, nahradí ju novo upravený radový šesťvalec s objemom 4,7l a výkonom 300k a krútiacim momentom 460Nm.
Hodnoty sú to na objem nie moc oslnivé, hlavne výkon, no s automobilom s pohotovostnou hmotnosťou 1100kg si hravo poradia, zrýchlenie na „100-ku“ ubehne za menej ako 5s a maximálna rýchlosť bude ležať na hranici 280km/h.
Koľko však bude stáť táto replika, to nebolo uvedené. Určite to však bude menej, ako kúpa retro automobilu zo 60-tych rokov.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.