Lexus připravuje dlouho očekávaný malý hatchback, který zaútočí na pozice Audi A3, mezitím se na světlo světa dostávají další a další zajímavé informace.
Mnoho toho můžeme o novém modelu vyčíst ze jmen, která si japonská automobilka nechala pro svůj budoucí vůz zaregistrovat.
O tom, že novinka bude mít jméno CT, tedy Compact Tourer, již víme, novinkou je tentokrát označení motorizací. Na úřadě se sešly tři.
Jde o hybridní jména CT 200h, CT 300h a CT 400h, pokud použijeme klíč, kterým automobilka své modely značí, jde vždy o objem motoru, který má stejný výkon jako hybridní ústrojí onoho konkrétního Lexusu.
Model CT 200h proto bude mít pravděpodobně motor s malým objemem, který bude doplněn elektromotorem, u CT 400h bychom zase mohli čekat opravdu vysoké výkony.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?