Saab stále žije a proto má plné právo dělat si i plány do budoucna. Budoucnost vypadá optimisticky, chystá se totiž několik nových modelů.
Ještě v tomto roce, jako model roku 2010, se představí sedan 9-5, který jsme zatím viděli jen na fotkách. Na tom stejném autosalonu se nám představí i malé SUV 9-4X. Navíc čekejme ještě malý facelift pro model 9-3.
Napilno bude mít marketingové oddělení ještě na začátku roku 2010. V lednu se totiž má představit kombík odvozený od modelu 9-5. Lednovou automobilovou událostí je autosalon v Detroitu, očekávejme proto představení tam.
Pro další rok, 2011, připravuje Saab nástupce stěžejního modelu 9-3, který se vyrábí od roku 2003. Mimo to uvidíme taky dlouho očekávanou základní řadu, model 9-1, který jsme už viděli jako koncept.
Rok 2012 bude rokem crossoveru, který automobilka odvodí od kombíku 9-5. Uvidíme také letní variantu modelu 9-3 - kabriolet.
To je ale až za velmi dlouho.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?