Na mosteckém hipodromu začíná dnešním dnem prestižní mezinárodní setkání majitelů legendárních Citroënů 2CV. Pořadatelé předpokládají přílet až 10 000 kachen.
Organizátoři začali s přípravou setkání už v roce 2004, kdy se přihlásili do soutěže jako pořadatelská země. Rok poté propukly přípravy naplno. Prvních asi registrovaných 1 800 účastníků přijelo do Mostu již včera, zbylých několik tisíc dorazí během dnešního dne.
Nejvíce aktérů se přihlásilo tradičně z Francie, odkud vůz pochází a kde má tudíž největší fanouškovskou základnu. Nechybějí ale ani zástupci vzdálených krajů jako třeba Spojených států, Japonska či Nového Zélandu.
Kromě majitelů Citroënů 2CV se předpokládá příjezd až 5 000 návštěvníků, pro něž je připraven doprovodný program. Do 30. července je akce výsadou registrovaných účastníků, veřejnosti se brány otevřou až o nadcházejícím víkendu 1. a 2. srpna.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.