Na mosteckém hipodromu začíná dnešním dnem prestižní mezinárodní setkání majitelů legendárních Citroënů 2CV. Pořadatelé předpokládají přílet až 10 000 kachen.
Organizátoři začali s přípravou setkání už v roce 2004, kdy se přihlásili do soutěže jako pořadatelská země. Rok poté propukly přípravy naplno. Prvních asi registrovaných 1 800 účastníků přijelo do Mostu již včera, zbylých několik tisíc dorazí během dnešního dne.
Nejvíce aktérů se přihlásilo tradičně z Francie, odkud vůz pochází a kde má tudíž největší fanouškovskou základnu. Nechybějí ale ani zástupci vzdálených krajů jako třeba Spojených států, Japonska či Nového Zélandu.
Kromě majitelů Citroënů 2CV se předpokládá příjezd až 5 000 návštěvníků, pro něž je připraven doprovodný program. Do 30. července je akce výsadou registrovaných účastníků, veřejnosti se brány otevřou až o nadcházejícím víkendu 1. a 2. srpna.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?