Ferrari Enzo se již nějaký pátek nevyrábí. To ale přece není žádná zábrana k tomu, aby se na něm nedal vyvést pořádný tuning. Edo Competition ukazuje jak.
Jak vytunit snad nejlepší ferrari v historii této značky? Není to snadné, ale jde to. Zvláště když napověděla sama značka uvedením nesilničního prototypu FXX.
Tuning motoru na výkon osmi set koní má své základy právě v závodním FXX. Výkon je o 170 koní vyšší než byl původně. A to je znát.
Zrychlení z klidu na stovku proto trvá jen 3,2 sekundy, za devět sekund je tento vůz na dvoustovce a třístovkové mety dosáhne jen o deset vteřin později.
Mimo navýšeného výkonu za to mže i o metrák nižší hmotnost, to díky použití karbonu a dalších lehkých materiálů.
To vše docela přirozeně doplňuje i posílený brzdový systém s téměř čtyřiceticentimetrovým brzdným kotoučem vepředu.
Cena pro jistotu zveřejněna nebyla. Některým by se mohlo udělat nevolno...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?