Korejská Kia hodlá v následujících letech investovat zhruba 3,3 miliardy dolarů do vývoje hybridních technologií a nových úsporných modelů.
Sama automobilka tvrdí, že se chce společně s Hyundaiem stát do roku 2012 jedním ze čtyř největších hráčů na poli úsporných a k životnímu prostředí šetrných vozů. A vzhledem k její dravé modelové i cenové politice nemáme těmto slovům proč nevěřit.
V současné době tvoří vrchol ekologického smýšlení výrobce systém Stop/Start (ISG), který Kia montuje do žilinského Cee'du. Do dvou let bychom se však mohli dočkat plnohodnotných hybridů, a to jak s benzinovými, tak i naftovými motory. A na cestě jsou prý i jejich plug-in verze.
Jediný vůz Kia s hybridním pohonem je nyní model Forte, jehož prodej byl nedávno zahájen na korejském trhu. Ten se sice v Evropě neprodává, sdílí však technický základ právě se zmiňovaným Cee'dem. Proto je pravděpodobné, že prvním takto upraveným modelem pro starý kontinent bude právě on.
Prezident Kia Motors Europe Sun Yung Kim k tomu říká: „Očekáváme, že se po nynější ekonomické krizi opět zvedne poptávka po ekologicky šetrných vozidlech s nízkými emisemi. A my musíme být připraveni tato přání uspokojit.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?