Peněžní bonus při pořízení nového vozu a současné likvidaci starého je výmyslem ryze evropským. Přesto se nyní k dvanácti zemím starého kontinentu přidávají i USA.
Americká vláda vyčlenila na šrotovné z federálního rozpočtu celkem 1 miliardu dolarů. O peníze mohou žádat lidé, kteří vlastní po dobu nejméně 12 měsíců auto vyrobené nejdříve v roce 1983.
Potencionální zákazníci mohou díky této akci získat nejméně 3500 a nejvíce 4500 dolarů v závislosti na spotřebě paliva a jejího rozdílu oproti sešrotovanému modelu.
Podle vládních analytiků by se pomocí šrotační prémie mohlo prodat na 220 tisíc nových osobních automobilů. Poté se vládní komise rozhodne, zda nad rámec 1 miliardy dolarů uvolní další finanční prostředky.
Šrotovné už měli v uplynulých měsících na stole i čeští zákonodárci v rámci protikrizového balíčku ČSSD. Ten však prezident Václav Klaus vetoval jako celek a jeho zavedení je tak v současné době nejisté.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?