Lexus hodlá zatápět svým luxusním konkurentům na všech frontách. Zatím úspěšně útočí ve všech třech třídách manažerských a luxusních limuzín, má i své SUV, nyní přichází čas na útok i na menší prémiové hatchbacky.
Jak jsme již dříve informovali, na letošním autosalonu ve Frankfurtu uvidí svět zbrusu nový Lexus, ačkoliv pravděpodobně jen v koncepčním předobrazu, který má být ale se sériovou novinkou maximálně shodný.
Malý nový hatchback by se měl jmenovat BS nebo CS (což je mimochodem trochu podivné, protože ono písmeno S znamená sedan, ale držme se zahraničních zdrojů) a jeho největšími soupeři by měly být hatchbacky od jiných renomovaných značek.
Do hledáčku tak spadá sportovní hatchback BMW 1 s pohonem zadních kol i neméně sportovní předokolky Audi A3 a Volvo C30. Vzhledem k tomu, že v příští generaci mercedesu třídy A se již nepočítá se sendvičovitou konstrukcí a stene se z něj klasický hatchback, můžeme do výběru konkurentů zařadit i jeho.
Novinka by měla stát na vlastní platformě a nezapomene se ani na hybridní pohon.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?