Kompaktný model Seat Ibiza čaká po roku výroby injekcia v podobe trojice nových pohonných jednotiek, ktoré sa objavia pod jej kapotou. Ibiza tak bude lepšie odolávať konkurencii s modernými agregátmi.
Seat Ibiza je v showroomoch ešte iba rok, no vedenie automobilky už teraz rozhodlo o montáži modernejších agregátov z koncernovej garáže pod jej kapotu. Novinkou bude trojica nových motorov, konkrétne nový turbomotor 1,2 TSI, maloobjemový turbodiesel 1,2 TDI a taktiež agregát 2,0 TDI.
Seat Ibiza s najnovším turbomotorom 1,2 TSI z dielne koncernu VW bude dosahovať výkon 105 koní, z ponuky motorizácie zrejme vypadne archaický agregát s objemom 1,6 litra a rovnakým výkonom. Rovnaký motor dnes nájdeme v aj v modeloch Škoda Yeti alebo VW Polo. Nedá sa nám neopýtať - kedy ho nájdeme aj pod kapotou domácej Fabie?
Nový úsporný vznetový trojvalec 1,2 TDI vystrieda starší agregát 1,4 TDI a bude dosahovať maximálny výkon 75 koní, to všetko pri nízkej priemernej spotrebe, ktorá sa bude pohybovať v okolí 4l/100 km.
Športová verzia Seat Ibiza FR dostane taktiež posilu, a to v podobe známeho agregátu 2,0 TDI s výkonom 140 koní. Bude sa kombinovať buď so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG, alebo klasickým 6-stupňovým manuálom.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?