Kompaktný model Seat Ibiza čaká po roku výroby injekcia v podobe trojice nových pohonných jednotiek, ktoré sa objavia pod jej kapotou. Ibiza tak bude lepšie odolávať konkurencii s modernými agregátmi.
Seat Ibiza je v showroomoch ešte iba rok, no vedenie automobilky už teraz rozhodlo o montáži modernejších agregátov z koncernovej garáže pod jej kapotu. Novinkou bude trojica nových motorov, konkrétne nový turbomotor 1,2 TSI, maloobjemový turbodiesel 1,2 TDI a taktiež agregát 2,0 TDI.
Seat Ibiza s najnovším turbomotorom 1,2 TSI z dielne koncernu VW bude dosahovať výkon 105 koní, z ponuky motorizácie zrejme vypadne archaický agregát s objemom 1,6 litra a rovnakým výkonom. Rovnaký motor dnes nájdeme v aj v modeloch Škoda Yeti alebo VW Polo. Nedá sa nám neopýtať - kedy ho nájdeme aj pod kapotou domácej Fabie?
Nový úsporný vznetový trojvalec 1,2 TDI vystrieda starší agregát 1,4 TDI a bude dosahovať maximálny výkon 75 koní, to všetko pri nízkej priemernej spotrebe, ktorá sa bude pohybovať v okolí 4l/100 km.
Športová verzia Seat Ibiza FR dostane taktiež posilu, a to v podobe známeho agregátu 2,0 TDI s výkonom 140 koní. Bude sa kombinovať buď so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG, alebo klasickým 6-stupňovým manuálom.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?