Koncern VW Group dokázal přes nepřízeň doby zvednout za první pololetí letošního roku svůj podíl na trhu na 12 %. Meziročně se jedná o nárůst o více než dva procentní body.
V období od ledna do června sice prodal o pět procent méně vozidel než vloni, ale díky celkovému poklesu trhu s novými auty si polepšil z 9,9 na 12 procent tržního podílu.
„Relativně pozitivní odbytový trend ve vztahu ke konkurenci naznačuje, že koncern Volkswagen je veden tím správným směrem. Všechno jde podle plánu,“ prozradil výkonný viceprezident pro prodej a marketing Detlef Wittig. „Budeme však muset vynaložit mimořádné úsilí, aby se nám tuto tendenci podařilo udržet i v druhém pololetí,“ dodal.
Pokud se podíváme na samotný Volkswagen, zjistíme, že prodej vozů této značky rostl o 8 procent v porovnání se 6 procenty v loňském roce. Podle automobilky k tomu přispěly hlavně model nový Golf, Passat CC, Scirocco a Tiguan. Další úspěchy čekají ve Wolfsburgu s příchodem nové generace malého Pola, které už klepe na dveře.
Více než celé odvětví rostl za první pololetí rovněž odbyt koncernových vozů Audi, Seat i domácí Škody Auto.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.