Mikroautomobilka Veritas se chce ukázat světu v nejlepším světle. Po padesáti letech přerušené výroby vystrkuje drápky.
Veritas (z latiny to znamená "pravda") je malinká automobilečka produkující jedinečné vozy. Fungovala už jednou po druhé světové vojně, ale její výroba se neudržela. Zkouší to proto opět. A lépe.
Jako první přišel roadster Veritas RS III. Unikátní vůz pro jednoho s nevídanými jízdními parametry.
Marketingové oddělení ale usoudilo, že to není to jediné pravé řešení. O podobný unikátní vůz by měli zájem i zákazníci ze zemí, kde je klimatizace nutností, jenže to ve výhradně otevřeném voze nejde.
Veritas proto stvoří kupé odvozené od fascinujícího roadsteru. Zdroje nemluví o tom, zda takováto novinka konečně dostane alespoň druhé sedadlo.
Výroba bude limitována na stejných 30 kusů jako u roadsteru.
Mimo to Veritas připravuje i něco vyššího. Supersilné SUV s motorem z malého letadla by mohlo být docela zajímavým počinem.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.