Japoncům je hej. Ještě aby nebylo, když si mohou užívat vozů, o kterých my tu v Evropě můžeme jenom snít. Jedním takovým je Subaru Impreza STI Spec C.
Subaru své modely rádo ladí téměř na hranici. Hatchback Impreza je toho výborným důkazem. Vrcholný model STI je na běžné silnici jen velmi těžko porazitelným vozem.
V Japonsku si ale rádi dělají speciální edice svých vozů a to se nevyhlo ani Subaru. Jeho Impreza se proto světu ukazuje jako Spec C. To vždy znamená něco navíc.
Základem je klasická Impreza STI, tedy dvoulitr naladěný na výkon 308 koní. Výkon navyšován nebyl, zato se změnila ta druhá podstatná věc pro jízdní výkony - hmotnost.
Budoucnost patří aluminiu. Protomá speciální Impreza kapotu právě z hliníku. Podobně jsou na tom například i skla, která jsou z lehčího plastu. Spec C odhodilo i náhradní pneumatiku, najdeme v něm tak jen sadu na opravu pneumatik.
Změněno je i nastavení tlumičů a celého podvozku. Pohon všech kol dostal mechanický samosvorný diferenciál.
Vyrobeno bude jen 900 kusů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?