Dozorčí rada Porsche na svém včerejším zasedání odhlasovala odchod výkonného ředitele automobilky Wendelina Wiedekinga známého svým odmítavým postojem ke společnému koncernu s VW. Nyní jsou tak dveře wolfsburgskému gigantu otevřené.
Wiedeking se proslavil hlavně šéfováním během devadesátých let, kdy upadajícího výrobce pozvedl na úroveň prosperující automobilky.
Před nedávnem však začal být kritizován jeho záměr o převzetí Volkswagenu, kdy Porsche postupně získalo 51% akcií VW a dostalo se tak do potíží. Dluhy společnosti se kvůli tomu vyšplhaly asi na 10 miliard eur.
Nyní se karta obrací doslova o 180 stupňů a Volkswagen usilovně jedná o koupi majoritního podílu ve stuttgartské automobilce. A právě Wiedeking byl zarputilým odpůrcem takové transakce a dále věřil ve svébytnou prosperující společnost.
Jeho odchodem se tak Volkswagenu do Porsche naplno otevírají dveře a společné fúzi, zdá se, nic nestojí v cestě. Výrobce luxusních sporťáků by se tak stal desátou značkou koncernu VW.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?