Americký Ford dokázal za druhý kvartál letošního roku vykázat zisk přes 2 miliardy dolarů. Díky tomu se po více než roce vymanil ze záporných čísel. V oblasti běžné provozní činnosti však zůstává ve ztrátě.
Za černými čísly stojí hlavně restrukturalizace dluhů Ford a Ford Credit, které firmě přinesly mimořádný výnos 3,4 miliardy dolarů.
Přestože tržby poklesly meziročně z 38 na 27 miliard dolarů, činí provozní ztráta pouze necelých 640 milionů (asi 21 centů na akcii). Vloni to přitom bylo téměř 1,5 miliardy.
Čistý zisk za druhé čtvrtletí má hodnotu 2,3 miliardy dolarů, což je asi 69 centů na akcii oproti čisté ztrátě 3,88 dolaru před rokem. Okamžitě po tomto oznámení stoupla jejich hodnota o 5%.
Ford je jediná velká americká automobilka, která nepožádala federální vládu o finanční pomoc. Její šéf se nechal slyšet, že by rádi dosáhli v roce 2011 vyrovnaného hospodaření i za celý rok a nikoliv pouze za jeden kvartál.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.