Americký Ford dokázal za druhý kvartál letošního roku vykázat zisk přes 2 miliardy dolarů. Díky tomu se po více než roce vymanil ze záporných čísel. V oblasti běžné provozní činnosti však zůstává ve ztrátě.
Za černými čísly stojí hlavně restrukturalizace dluhů Ford a Ford Credit, které firmě přinesly mimořádný výnos 3,4 miliardy dolarů.
Přestože tržby poklesly meziročně z 38 na 27 miliard dolarů, činí provozní ztráta pouze necelých 640 milionů (asi 21 centů na akcii). Vloni to přitom bylo téměř 1,5 miliardy.
Čistý zisk za druhé čtvrtletí má hodnotu 2,3 miliardy dolarů, což je asi 69 centů na akcii oproti čisté ztrátě 3,88 dolaru před rokem. Okamžitě po tomto oznámení stoupla jejich hodnota o 5%.
Ford je jediná velká americká automobilka, která nepožádala federální vládu o finanční pomoc. Její šéf se nechal slyšet, že by rádi dosáhli v roce 2011 vyrovnaného hospodaření i za celý rok a nikoliv pouze za jeden kvartál.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?