A nemáme teď na mysli piráty, kteří se úmyslně vyhýbají policejním kontrolám. Bez trestu totiž mohou odejít i řidiči, kteří se dostanou do spárů zákona. To se týká především Prahy a několika dalších oblastí Česka.
Důvodem je rozdílná interpretace zákona v očích některých krajských soudců, kterým jako důkaz nestačí hodnota naměřená řidiči při dechové zkoušce a požadují krevní testy. To ale stojí čas i peníze.
Kvůli úsporám přitom bylo nakoupeno množství přesných měřičů firmy Dräger, jejichž údaje by nově měly být považovány za jediný požadovaný důkaz. Neděje se tomu například v Praze. Pokud se policistům nepodaří zajistit další důkazy, pak opilce ani nikam nepředvolávají.
Za vším stojí údajně ústavy soudního lékařství, kterým kvůli novele zákona ubyla práce. Za každý odběr krve si přitom nechávají zaplatit v průměru 700 Kč.
Ředitel dopravní policie Tržil pracuje na dokumentu, které by měly postupy policie a dokazování trestných činů taxativně vyjmenovávat. Ten po dokončení předá Nejvyššímu státnímu zastupitelství.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.