Automobilka Ssangyong se na začátku roku dostala do svízelné situace, vypadalo to tak, že zavře a značka zanikne. Nakonec se tak nestalo, ale propouštění se přesto lidem nezamlouvá.
Ostatně, komu by se taky zamlouvalo. Zaměstnanci této korejské značky byli ale odvážnější.
Automobilka chtěla vyhodit asi 900 lidí, kteří jsou v rámci restrukturalizace přebyteční, část budoucích nezaměstnaných dělníků se ale zabarikádovala v továrně, kterou odmítají opustit.
Vedení Ssangyongu si najalo bezpečnostní agenturu na vyklizení objektu, její akce ale byla neúspěšná. Po dvou měsících protestů se do všeho pravděpodobně vloží policie.
Vzbouřenci chtějí jednat s vládou, ta o to ale nejeví zájem. Vzhledem k tomu, že dělníci se za žádnou cenu nechtějí vzdát, Policie bude asi muset celou továrnu vyklidit násilím.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?