Volkswagen má důvod slavit. Přestože mnozí nejnovějšímu Golfu vytýkají, že jde vlastně o převlečenou pátou generaci, na prodeje to, zdá se, nemá vliv.
Za prvních šest měsíců letošního roku se totiž „šestkový Golf“ stal vůbec nejprodávanějším vozem na evropských trzích. Jako svůj nový přírůstek do rodiny jej zvolilo 286.243 zákazníků, což je zároveň o třináct procent více než za stejné období vloni.
S poměrně velkým odstupem skončila na druhém místě Fiesta od Fordu, které se prodalo o 43 tisíc méně než vítězného Golfu. Konkrétně 243.340.
Na stupně vítězů dosáhl ještě Peugeot s modelem 207 se 193.778 prodanými vozy. Top 5 doplnili Opel Corsa a Renault Clio.
Pokud se na statistiky podíváme očima jednotlivých tříd, zjistíme jasnou dominanci B segmentu, po které následuje nižší střední třída.
Deset nejprodávanějších aut včetně meziročního srovnání uvádí následující tabulka.
1-6 2009 1-6 2008 Změna 08/09 1. Volkswagen Golf 286.243 254.023 +12,7% 2. Ford Fiesta 243.340 181.285 +34,2% 3. Peugeot 207 193.778 244.078 -20,6% 4. Opel Corsa 181.751 211.578 -14,1% 5. Renault Clio 144.512 200.768 -28,0% 6. Fiat Punto 170.641 174.612 -2,3% 7. Ford Focus 160.800 212.144 -24,2% 8. Fiat Panda 159.976 122.563 +30,5% 9. Opel Astra 137.832 193.666 -28,8% 10. Peugeot 308 118.654 124.052 -4,4%Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?