Mercedes oficiálně oznámil, že hodlá svůj supersport SLS AMG prodávat i jako supersport. Jen na sériové nasazení si ještě počkáme.
Nový supersport naběhne v poměrně blízké době na trh s osmiválcem o výkonu 571 koní. Proč ale nezkusit také něco odvážnějšího?
Mercedes má proto v plánu v roce 2015 nasadit do výroby něco zajímavějšího, model poháněný čtveřicí elektromotorů.
Ty nebudou umístěny v nábojích kol, jak se o tom občas uvažuje, protože takové řešení by přineslo zbytečně vysokou neodpruženou hmotnost, ale po dvojicích ve středu vozu, vždy přibližně mezi koly každé nápravy.
Celkový výkon je naplánován na 533 koní a točivý moment bude velmi vysokých 800 Nm.
Takovýto vůz bude přirozeně odkázán na akumulátory. ty nabídnou při napětí 400 V kapacitu 40 Ah. Jejich konstrukce bude vycházet z technologie Li-Ion.
Takto nadopovaný elektromobil by měl vystřelit na stovku za 4 sekundy, standardní benzín to zvládne za 3,8.
V zájmu zachování co možná nejlepších jízdních vlastností budou baterie a všechny ostatní části elektropohonu umístěny co možná nejníže. V šasi nebude třeba zvláštních úprav, s takovýmto pohonem se totiž počítalo od úplného počátku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.