Mercedes oficiálně oznámil, že hodlá svůj supersport SLS AMG prodávat i jako supersport. Jen na sériové nasazení si ještě počkáme.
Nový supersport naběhne v poměrně blízké době na trh s osmiválcem o výkonu 571 koní. Proč ale nezkusit také něco odvážnějšího?
Mercedes má proto v plánu v roce 2015 nasadit do výroby něco zajímavějšího, model poháněný čtveřicí elektromotorů.
Ty nebudou umístěny v nábojích kol, jak se o tom občas uvažuje, protože takové řešení by přineslo zbytečně vysokou neodpruženou hmotnost, ale po dvojicích ve středu vozu, vždy přibližně mezi koly každé nápravy.
Celkový výkon je naplánován na 533 koní a točivý moment bude velmi vysokých 800 Nm.
Takovýto vůz bude přirozeně odkázán na akumulátory. ty nabídnou při napětí 400 V kapacitu 40 Ah. Jejich konstrukce bude vycházet z technologie Li-Ion.
Takto nadopovaný elektromobil by měl vystřelit na stovku za 4 sekundy, standardní benzín to zvládne za 3,8.
V zájmu zachování co možná nejlepších jízdních vlastností budou baterie a všechny ostatní části elektropohonu umístěny co možná nejníže. V šasi nebude třeba zvláštních úprav, s takovýmto pohonem se totiž počítalo od úplného počátku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.