Americký kompakt Dodge Caliber zrejme čaká v ďalšom modelovom roku drobné osvieženie vzhľadu. Najviac zmien však zaznamená interiér, ktorý bol vďaka použitým materiálom tŕňom v oku nielen pre majiteľov tohto modelu.
Dodge Caliber je na trhu už od roku 2006, v polovici životného cyklu ho teda neminie malý facelift. Vzhľadom na to, že dizajn amerického kompaktu bol aj v európskych končinách prijatý pozitívne, zmeny v exteriéri sa prejavia iba v detailoch.
Naopak, interiér je od začiatku predaja terčom kritiky, a to hlavne vďaka použitým materiálom. Interiér modelu Caliber je na európsky vkus trochu hranatý a „preplastovaný“, navyše absentujú mäkčené materiály príjemné na dotyk. Tieto neduhy sa však zrejme od budúceho modelového roku 2010, kedy je naplánovaný facelift, stanú minulosťou.
K dispozícii máme fotografiu interiéru, ktorá pochádza z fóra stránky caliberforums.com. Jej kvalita síce nespĺňa prísnejšie kritériá, no postačí na identifikáciu najvýznamnejších zmien v útrobách interiéru. Interiér modelu Caliber 2010 poteší kvalitnejšími materiálmi v dvojfarebnej kombinácii, chýbať by nemali ani už spomínané mäkčené plasty v oblastiach častého kontaktu s končatinami cestujúcich. Palubná doska, výplne dverí a tvar sedadiel budú kompletne prepracované, krivky interiéru sa mierne zaoblia. Nová bude aj stredová konzola, ktorá ponesie prepracované ovládacie prvky klimatizácie a audiosystému.
Bližšie informácie zatiaľ nemáme k dispozícii, no z fotografie interiéru je jasné, že faceliftovaný Caliber bude na európsku konkurenciu o niečo lepšie pripravený.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?