Americký kompakt Dodge Caliber zrejme čaká v ďalšom modelovom roku drobné osvieženie vzhľadu. Najviac zmien však zaznamená interiér, ktorý bol vďaka použitým materiálom tŕňom v oku nielen pre majiteľov tohto modelu.
Dodge Caliber je na trhu už od roku 2006, v polovici životného cyklu ho teda neminie malý facelift. Vzhľadom na to, že dizajn amerického kompaktu bol aj v európskych končinách prijatý pozitívne, zmeny v exteriéri sa prejavia iba v detailoch.
Naopak, interiér je od začiatku predaja terčom kritiky, a to hlavne vďaka použitým materiálom. Interiér modelu Caliber je na európsky vkus trochu hranatý a „preplastovaný“, navyše absentujú mäkčené materiály príjemné na dotyk. Tieto neduhy sa však zrejme od budúceho modelového roku 2010, kedy je naplánovaný facelift, stanú minulosťou.
K dispozícii máme fotografiu interiéru, ktorá pochádza z fóra stránky caliberforums.com. Jej kvalita síce nespĺňa prísnejšie kritériá, no postačí na identifikáciu najvýznamnejších zmien v útrobách interiéru. Interiér modelu Caliber 2010 poteší kvalitnejšími materiálmi v dvojfarebnej kombinácii, chýbať by nemali ani už spomínané mäkčené plasty v oblastiach častého kontaktu s končatinami cestujúcich. Palubná doska, výplne dverí a tvar sedadiel budú kompletne prepracované, krivky interiéru sa mierne zaoblia. Nová bude aj stredová konzola, ktorá ponesie prepracované ovládacie prvky klimatizácie a audiosystému.
Bližšie informácie zatiaľ nemáme k dispozícii, no z fotografie interiéru je jasné, že faceliftovaný Caliber bude na európsku konkurenciu o niečo lepšie pripravený.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.