Jaguar se snaží vytěžit z potenciálu svého velkého sedanu XJ maximum. Proto ho vytáhne do boje nejen proti velkým sedanům, ale i proti velkým kupé.
Kategorii velkých kupé již od devadesátých let opanuje Mercedes a jeho model CL, v posledních letech mu zdatně sekunduje o něco menší BMW šestkové řady. Jaguar má ale na část tohoto lukrativního trhu také zálusk. Kromě velkého sedanu XJ proto připravuje i odvozené kupé, které se pravděpodobně bude jmenovat XJC.
Proč právě takto? Důvody jsou čistě historické, jedno kupé XJC už se prodávalo. Jaguar je vyráběl v letech 1975 - 1978 a vyrobilo se jich řádově jen v tisících, jde dnes proto o poměrně ceněný kousek.
Jeho rozvor byl oproti standardnímu XJ zkrácen.
Dočkáme se tedy pokračování této legendy?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?